torsdag 10 juni 2010

Bloggskolk?

Nejdå!

Bara haft lite för mycket runtomkring och även min och Ebbas tid tillsammans har tyvärr blivit minimerad kvantitetsmässigt men dock inte kvalitetsmässigt. Vilket ju är mycket positivt! :)
Jag lägger alltid in mina små kluriga inslag när vi ses jag och Ebba, vad vi än gör, och jag måste nog faktiskt berömma mig själv med en peppande klapp på axeln ändå att
fantasin är med mig. Vad skulle man göra utan den? När livet runtomkring en och mitt uppe i går i hundra knyck med hus, barn, jobb, sjukdomar med mera så är det inte lika lätt att vara strukturerad och alltid ha en plan. Jag går mer på känsla just nu och tror inte det skadar varken mig eller min häst. Det blir spontant. Det blir även roligt och trevligt det med. Men jag går inte över gränsen och ber något från Ebba som jag vet kräver mycket förberedelse eller massor av energi. Vi har våra bättre och sämre dagar och de har sina. Försöker dock att tänka på att hålla FOKUS uppe. Att vara helt närvarande i det vi gör just där och då, här och nu.

Vädret har varit växlande minst sagt dessa veckor. Några riktigt varma och soliga dagar, ren sommarvärme, för att sen bjuda kallare grader och regn. Och sedan sol igen fast kallt i vinden. Klurigt detta med att klä sig efter väder samt även se till hur lilla Ebben mår som går ute dygnet runt. Men hästar är hästar och de är ju tåliga. Kanske är det månne min antropomorphism som gör att jag ängslas över om lilla hjärtat mitt fryser osv? Hm.. att fundera vidare på.

Hoppas det ska bli mer tid för oss kommande veckor dock, kvantitet också, hand i hand med kvalitet. Då blir det som bäst.

Ska bli riktigt kul att komma på David Lichman clinic några dagar under semestern också. Längtar verkligen efter det!

Tjing så länge! Hoppas det blir mer skrivet på bloggen framöver med.
Expect a lot, accept a little! :)

1 kommentar:

  1. Skall du också komma till Lichman ? :-) Vad kul, verkar som om man kommer att få träffa många :-)))

    SvaraRadera