måndag 12 juli 2010

Sent ska syndaren vakna...



För känns så trist att jag varit slapp och inte bloggat.. eller kanske inte ska kalla mig själv slapp. Har trots allt ett nytt liv att bygga upp. En stor härlig familj varannan vecka som innebär massor av jobb och energipåläggning. Så vad har då hänt med lilla Ebbisen och mig de senaste ca 4 veckorna. Mja, inte många knop på träningsfronten i alla fall. Får plocka fram och påminna mig om "hur man äter en elefant" texten kommer fram när man funderar på om man egentligen gör några framsteg. Visst gör man det, men i sig egen takt, i sin hästs takt med för den delen.

Vi har haft veckor av en olidlig värme och de äckliga blodsugande djuren fullkomligt äter upp våra hästar. Såpass att min underbara stallvärdinna med döttrar plockat in hästarna mitt på dagen så de får vila inne i stallet. Stallet som nu blivit ommålat och fint (boxarna invändigt).

Annars äter Ebba massor av gräs och lever ett gott slappt sommarlovsliv utan min iblandning alltför mycket. Det är en sån period nu, där allt liksom ligger lågt.
Ja, helt ärligt min energi räcker inte till, fokus hittas inte riktigt och då är det bäst att ta det mycket långsamt.

Lilla hjärtat vet nog att matte bryr sig för det försöker hon att visa. Bara det att lilla hjärtat mest är LBI och bestämmer liksom själv när hon vill och inte vill, så är det mest nuförtiden.

Jo det förstås, vi träffade ju på en alien hund med en konstig plasttratt på huvudet hos grannen för någon vecka sen i paddocken. Huvaligen! Det kunde inte annat än resultera i RBI beteende, freeze and then EXPLODE :D

Nu ska matte Jenny bege sig som fotfolk på David Lichman kurs i två dagar i vackra härliga Falkenberg i mycket gott sällskap, det ska bli sååå spännande. Förvånad om inte matte Jenny då kommer hem med nytt sug att leka igen. :) Då får vi köra sena kvällar, annat går inte i värmeböljan.

So long! Keep it natural and remember to have fun!

1 kommentar:

  1. Ha det så trevligt på clinicen. Hade gärna varit där men det är som du skriver man har ett annat liv också. Ibland måste det få ta över och det är okey det också.

    SvaraRadera