lördag 31 juli 2010

lite livstecken igen.. :)

Nu var det igen ett tag sedan jag skrev här ju. Lilla Ebben frodas och verkar efter min bästa förmåga att läsa av henne att må bara bra =) Vi kör på lite lätt igen och vi tränar mest på att få upp vår kommunikation till ett värdigt level 2 tycker jag. Det går skapligt med det mesta. Sen rätt vad det är så är vi på level 3 övningar och nosar. Detta utan 45 fotaren som jag inte äger ännu. Det vi har svårt att få till är framförallt change of direction samt generellt att få upp intresse och energi. Mycket vore kul att prova på och jag skulle gärna träna för Erika eller Karin framöver. Dock känner jag mig ju tveksam om att lasta och köra mer långväga distanser med min häst som ju är till åren och alltid visar tendenser mer eller mindre att verkligen vara unconfident i transporten. Om jag bara hade en gammal transport jag kunde få ställa i hagen, ge henne mat i, leka med henne i och runt den etc. Ta ner dramatiken, och hamna där "it´s not about the trailer". Funderat ett tag på att filma och skicka in någon level med men det går verkligen upp och ner med inspirationen såväl som självkänslan. Är nog lite väl kameranervig och blyg egentligen.

Så kul det var att jag kunde gå på Parelli clinic i sommar med mina fina vänner. Vi hade fantastiskt trevligt och det var mycket intressant att vara med som åskådare/fotmedlem i Falkenberg på David Lichman clinic och självklart är man motiverad, inspirerad och sporrad av allt man lärde på de två dagarna jag närvarade på kursen. Saknade min kära Ebba där massor och ville hem och prova det jag snappat upp såklart.


De senaste veckorna har jag allt oftare märkt av att Ebba blir unconfident i nya miljöer, generellt på uteritter i naturen samt i närhet av nya hästar hon inte känner eller går tillsammans med. Hon blir det även när vi ska passera hingsten som vi har i vårt stall ute i hagen, beter sig som jag vet inte vad. Lyssnar inte alls på mig då, springer nästan över mig. Vad är allt detta tro? Hur ska jag arbeta med det?

Intressant uppdrag! :)


På återseende, keeping it natural.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar