söndag 16 maj 2010

Helgens aktiviteter ..

Promenerat med Ebbiluren idag. Bakbenet verkar bli bättre, skönt! Hon fick ha Jesper på ryggen en stund på en kort promenad eftersom han annars tyckte det blev för långt att promenera. Fortsätter att tvätta framkotan med Hibiscrub och tycker det verkar vettigt. Dock blir det ju ganska uttorkat så idag lade jag på och smörjde in med Salsyvase som ska hjälpa till att avlägsna sårskorpor på ett snällt sätt samtidigt och verka uppmjukande på sådant.

Man tränar på sina små saker man lärt sig även före och efter samt under promenader.
Man trixar och fixar och klämmer in små hjärngympeövningar i det vardagliga och detta tackar jag verkligen Parelli för. Jag läser hela tiden av Ebba och det är så spännande att se henne i alla olika situationer som kan uppstå.

Idag fixade jag avmaskningen på henne med. Inga som helst problem att öppna munnen och svälja den äckliga geggan. Jag har preppat ett tag och övat med en spruta som jag haft betforvatten i, mums tyckte Ebba, varje gång. Så idag var det bara lite äckligare grejer i sprutan. "oj, idag var det en dålig blandning". Skönt att det är avklarat nu i alla fall så hoppas jag det tar kål på maskarna som hon hade i sig (var inte så hemskt mycket), och att alla hästarna kan släppas ut på det gröna snart för att njuta av det friska betet.

Längtar till ljumma sommarkvällar och mera fokuserad lek. Drömmer mig bort en stund och tänker att än finns det tid och så mycket att lära. Continous improvements! :)

Lite bilder..

Nytillskottet i stallet - Hingsten Hilbek





































Flocken samlas och samsas, trevligt att se :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar