onsdag 21 april 2010

Härliga tisdagkväll!

Catching game..

Så här såg det ut i hagen när jag kom till lilla hjärtat tisdag kväll :)
Nyfiken... tänker...
Hm.. tänker inte lägga alltför mycket energi på att ta mig till Jenny idag tycktes hon tänka :D



:)

























Touch it game i Liberty
Men så väl ute i paddocken så piggnade hon till och ville vara med på leken :)




och då bjöds det framfötterna på piedestalen..



och lika duktigt med bakfötterna :)






men även plötsligt alla fyra, lite oväntat men en glad över
raskning förstås :)



..visst är jag fin och duktig nu! :)









JA! Det är du Ebba, så nu går vi och hittar lite gräs och slappar lite ;)






My dear food oriented LBI needs some incentives to get MOTIVATED :)

3 kommentarer:

  1. Ser ut som du och Ebba hade det helmysigt! Jag blev bara lite nyfiken på din Piedestal vad den är gjord av? Om du gjort den själv eller köpt? Den såg så fin och bra ut!

    SvaraRadera
  2. WOUW gräs! känns väldigt långt borta här i norrland.Ebba ser ut att vara en underbar häst.

    SvaraRadera
  3. Tack till er båda! Det är inte jag som gjort piedestalen, den finns hos min kära vän Josefines föräldrar i deras paddock. Antar det är ett gammal uttjänt traktordäck som hon fyllt med sand. (antar jag alltså, måste fråga och få bekräftat) Fungerar i alla fall alldeles utmärkt. Våra hästar är så roliga för de bara älskar den. Så snart de är i frihet så vill de gå upp och ställa sig på den :D så ser de stolta och duktiga ut och hoppas på att få en liten godsak för besväret. :) Har funderat lite på om det är för litet för alla Ebbas fyra kanske lite stela och gamla ben, men det går allt.

    Jo vi har börjat få fram lite små tuvor av gräs faktiskt och självklart letar vi upp dem så gott vi går för att nagga lite på dem, inte mycket det blir men träna käkarna inför sommaren är väl aldrig fel, hihi :)

    Ebba är jättefin, precis som med alla hästar så behöver man ju lära känna deras horsenality (som kan skifta mellan årstider, månader, veckor, ja över tiden och allteftersom både hästen och jag själv utvecklas). Nu förstår jag min häst bättre än någonsin tack vare Parelli. Vi har KUL ihop! Hon är väldigt snäll, trevlig och gemytlig att ha att göra med. Barnen älskar henne och hon dem. Mest älskar hon antagligen att äta dock :)

    SvaraRadera