lördag 10 april 2010

Vilken superfin kväll!

Varmt och skönt, kvällssol och en alldeles strålande samvaro med min häst blev det =)

Kom till stallet ikväll och kände att i detta härliga väder bara måste jag ut och ta en tur längs vägen och upp i skogen. Så blev det! På med hackamoret och så bar det iväg barbacka ut till skogs. Ebba skötte sig precis som en fin partner och vi fick en mysig tur tillsammans. Stannade henne flera gånger inne i skogen och kom mig för att hoppa av för att använda naturen som lekredskap ikväll. Trånga passager mellan träd som vi snirklade runt, kom igenom och backade in i. Vatten, lera, klättring, "look where you´re going" etc. Ebba hade tydligt med sig energin och glädjen men lyssnade bra på min styrning. Jag ser det som hennes belöning att stanna och vila då och då. Sen vid trädtricksen så hade jag ju morötter i fickan med som belönade hennes uppvisade samarbete.

Tillbaka igen i paddocken så släppte jag henne lös och så bara "hängde" vi ihop, hon fick några små övningar men mest 'stick to me' och hon gjorde det verkligen. Stannade hos mig.

Tid för att stanna upp, tid för att filosofera. Tänkte på hur lycklig den här hästen gör mig.

Mot nya mål imorgon!

1 kommentar: