tisdag 6 april 2010


Så var det då full fart igångsatt på detta med att mocka grushagen. Ett schema har gjorts upp och för de två hästar och ponnyn som går ihop så är vi tre som delar på hagen med två dagar i veckan samt en dag då vi hjälps åt för att hålla undan så gott det går i en salig blandning av blöt, grusgeggig hösilage och högar av hästskit. Igår var en sån dag för mig, därav blev det inte annat än 'undemanding time' gjort med lilla Ebbis som nog inte sörjde för det. Mellan skottkärrorna som var geggiga och vägde bly så lyckades jag stanna upp och klia henne lite och bara stå hos henne för att se om hon är intresserad av att stanna kvar med mig eller bara går sin väg. Hon verkade uppskatta mitt sällskap och intog viloställning medans jag bara var hos henne. Som det ser ut nu så blir det något liknande följande dygn med och så blir det nog lite action till helgen igen, hoppas jag. Då ska det ju bli filmdax igen. Kul kul!

1 kommentar:

  1. Roligt att kunna följa din "resa" också. Satte din blogg på min lista, hoppas det är okey. Själv höll jag också på med trav i flera år i min ungdom, arbetade ett tag på Bergsåkers travbana :)

    SvaraRadera