lördag 10 april 2010

Helgmys

Fredag eftermiddag bjöd på massor av SOL!! Underbart! Tog med mig Ebba till paddocken och så lekte vi först online när jag satt på en liggande tunna och hon circlade runt mig i skritt, trav och galopp på 22 fots linan. Jag tränade på mina transitions en stund och det gick ganska bra. Plötsligt är det som om hon fått mer spring i benen dock och när hon väl kommit upp i fart så är hon nästan lite svår att få långsammare. Men jag undrar om hon missuppfattar mina signaler ibland kanske. För när jag försöker få henne sakta ner genom att ha sticken mot zon 2 så ökar hon snarare än att sakta ner. Sen behöver jag viggla lite med repet istället, då fattar hon och saktar av. Hon bröt inte gångarten många gånger dock så hon håller väl sitt ansvar. Körde lite Liberty efter detta och hon gjorde några otroliga galopprajder när jag drev bort henne och bjöd och hoppade självmant på några hinder som låg upplagda. Såg ut att ha kul som attans =) Avslutningsvis blev det lite follow the rail i Freestyle barbacka. Summa summarum kvalitetstid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar